logo

Waarom Google Remarketing nu ook in MailChimp zit

12/10/2017

Naast Facebook- en Instagram-advertenties biedt MailChimp nu ook Google Remarketing ads voor het Google Display Network aan. Wat houdt dit in, waarom doet MailChimp dit en wat zijn de voordelen? Iets voor jou? Ontdek het in deze blog.   

Eenzame online winkelkarretjes

Je kent het wel: je hebt bezoekers naar je site geleid en warm gemaakt voor je producten. Maar dan verlaten ze je webshop zonder te kopen. Of ze plaatsen producten in hun winkelwagentje, zijn afgeleid en verlaten je website weer. Uit onderzoek blijkt dat 97% van de mensen die een online winkel voor de eerste keer bezoeken, verlaten zonder te kopen. Is het dan allemaal verloren energie? Hoe kan je die online windowshoppers terughalen?

“97% eerste bezoekers van je webshop verlaten je site zonder te kopen.”

Trek aandacht van de afgeleide bezoeker

In een ideale wereld komt een potentiële klant met je bedrijf in aanraking, bezoekt hij je website en bestelt hij een product. Maar zo simpel is het niet. Afgeleid worden, nog wat nadenken, vergelijken met andere shops, … je bent zo weer vergeten en het winkelwagentje blijft gevuld achter. Je wil dat de bezoeker je terug herinnert of onthoudt, met een figuurlijke knoop in de zakdoek. Herhaling werkt hierbij en zorgt voor vertrouwen. Remarketing ads zijn hier ideaal voor!

“Je wil dat de bezoeker je terug herinnert of onthoudt, met een figuurlijke knoop in de zakdoek.”

Wat zijn Remarketing ads alweer?

Remarketing ads of Retargeting ads zijn advertenties die verschijnen voor bezoekers die al interesse getoond hebben voor je producten. Ze verschijnen op sites die bij het Google Display Network aangesloten zijn. Ze duiken op op de juiste plaats, op het juiste moment, promoten het vroeger bekeken product en linken naar je website. De bezoeker herinnert zich het product en de kans dat hij deze keer wél koopt is groot.

Voordelen van remarketing ads

Remarketing ads zorgen ervoor dat je terug top of mind bent. Ze creëren bovendien een open weg naar je site. Je inspanningen om nieuwe bezoekers naar je shop te halen zijn niet voor niets geweest, er is een hoge Return On Investment (ROI). Het is trouwens niet duur en kostenefficiënter dan andere advertentiemogelijkheden. Ze versterken je marketing en zijn de uithangborden die je vroegere online windowshoppers overtuigen om klant te worden.

“Remarketing ads zijn de uithangborden die je vroegere windowshoppers overtuigen om klant te worden.”

Waarom Remarketing ads in MailChimp?

Door Remarketing ads toe te voegen wil MailChimp voor een totaalconcept zorgen. Alles zit onder één dak, je kunt je klanten aanspreken in elke stap van de Customer Journey. Van Brand Awareness tot opvolging na verkoop. Zo stuur je verkeer naar je site met een e-mail, een Facebook- of Instagramadvertentie, verzamel je e-mailadressen met een formulier en gebruik je Google Remarketing Ads als iemand vertrekt zonder aankoop. Na een eerste aankoop stuur je eventueel een verwelkomingsmail.

De voordelen van Remarketing ads in MailChimp:

  • Niet duur
  • Grote Return On Investment
  • Advertenties op het Google Display Netwerk
  • Voor grote en kleine bedrijven
  • Je bereikt potentiële klanten
  • Gemakkelijk op te zetten
  • Rapporten te bekijken
  • Combinatie met de Shop van MailChimp
  • Geen extra kosten (enkel die van Google)

Hoe maak je een Remarketing ad in MailChimp?

Zoals we van MailChimp gewoon zijn, hebben ze gezorgd voor gebruiksvriendelijkheid. Je kunt tot 5 responsive remarketing ads maken in MailChimp. Via de Ad Builder verbind je met je site en kun je in enkele klikken campagnes opzetten. Verbind je je shop in MC dan worden automatisch de 5 best verkopende producten gekozen. Je moet hier gewoon de headline of de content aanpassen en je ad is klaar.

Tips voor straffe retargeting ads:

  • Kies goede afbeeldingen

Als je niet wil dat MailChimp 5 producten kiest kun je ook zelf afbeeldingen uploaden. Zorg dat deze van goede kwaliteit zijn en dat ze de aandacht grijpen. Je merk en het product moet duidelijk naar voor komen in het beeld. Herkenbaarheid werkt dus volg telkens de zelfde stijl.

  • Schrijf overtuigende copy

De copy bij de afbeelding is minstens even belangrijk. Houd het kort en krachtig. Informeer en verras. Trek de aandacht. Let er hier ook op dat je afstemt op de andere marketingboodschappen die je verspreidt. Schrijf vooral met je publiek voor ogen.

Geen schrijftalent? Onze copywriters doen het graag voor je.

  • Leer uit de rapporten

Ook voor je remarketing ads kun je rapporten raadplegen. Je volgt gemakkelijk de prestaties van je advertenties wat betreft het gemiddelde aantal bestellingen, de nieuwe klanten, de producten die verkocht zijn, de gemiddelde positie op een pagina, de Return on Investment, enzovoort. Trek je conclusies en pas waar nodig je advertenties aan.

  • Combineer met andere soorten advertenties

Uit onderzoek blijkt dat als je remarketing ads combineert met andere advertentiemanieren, je 50% meer verkoop hebt.

MailChimp wil een meer complete ervaring bieden en voegt daarom ook Remarketing toe. Alles zit onder één dak, het is helemaal niet moeilijk en bovendien betaal je niets extra. Of het even uitgebreid is als Google Retargeting zelf lijkt ons sterk.

Neem contact met ons op voor een totaalbeleving voor je online marketing.

Volg onze berichten via Facebook.

Deel dit artikel